Teknoloji

TikTok ile Universal Music Group Arasında Anlaşmazlık Çıktı

Müzik merkezli bir sosyal medya platformu olan TikTok, bu konuda müzik şirketleriyle birçok yasal anlaşmaya imza atıyor. Daha önce dünyanın en büyük müzik şirketlerinden biri olan Universal Music Group (UMG) ile anlaşma yapan TikTok, bu kez Universal Music Group’a anlaşma şartlarını beğendiremedi. UMG, TikTok ile mevcut sözleşmelerinin 31 Ocak’ta sona ereceğini ve bir daha yenilemeyeceklerini açıkladı. Bu konuyla ilgili olarak şu açıklamayı ekledi: “TikTok ve Universal Music Group, yeni bir anlaşmanın şartları üzerinde anlaşamadı ve mevcut anlaşmanın sona ermesiyle birlikte TikTok ve “Müzik” hizmetlerine içerik lisanslamayı durduracak.”

Universal Music Group, sanatçı ve müzik yazarları topluluğuna gönderdiği açıklamada TikTok’u adil bir fiyat teklif etmeden müzikten kâr elde etmeye çalışmasıyla eleştirdi. UMG ayrıca TikTok’un genel gelirine katkısının minimum düzeyde olduğunu ve toplam faydanın yalnızca %1’ini oluşturduğunu belirtti.

UGM, “Bizi önceki anlaşmaya göre daha düşük değerde, TikTok’un olması gereken değerden çok daha düşük ve gelir açısından hızlı büyümesini hiç yansıtmayan bir anlaşmayı kabul etmeye zorlamaya çalıştı.” UGM, lisansladığı müzikten daha fazla para kazanmak istiyor. ve aynı zamanda yapay zeka tarafından üretilen müziğe karşı koruma gerektirir.

TikTok ve UMG’nin son aşamada nasıl bir anlaşmaya varacağı merak ediliyor.

Tiktok

TikTok’tan Yeni Format Geliyor

TikTok bugünlerde pek çok farklı konu ile gündeme geliyor. Sosyal medya kullanım alışkanlıklarında adeta devrim yaratarak Instagram ve YouTube gibi platformları kısa ve dikey görsel formatını kendi yapılarına eklemeye zorladı. Bazı içerik oluşturuculara 30 dakikalık video süresi sunacağını duyurdu.

Büyük ekranlardaki deneyimi iyileştirmek için çalışmalara başlayan TikTok, kullanıcılarına esneklik sağlamak istiyor.

haber-pazarcik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu